Gå videre til innhold

Emner: Økonomi, finans

Åpner varehus nummer 30 i Mosjøen

Åpner varehus nummer 30 i Mosjøen

I morgen åpner den svenske varehuskjeden Rusta sitt andre varehus på Helgeland og nummer 30 på det norske markedet. Både norgessjefen og den nye varehussjefen gjør seg klar for åpningssuksess i Mosjøen.

Erlend Kramer, norgessjef i Rusta

Rusta åpner dørene i Tromsø

Onsdag 14. november åpner den svenske varehuskjeden Rusta sitt nordligste varehus, i Tromsø. Varehuset blir det 28. i Norge, og Rusta er dermed på god vei mot målet om å åpne 50 til 60 varehus her til lands.

Rusta entré, Narvik

Rusta åpner dørene i Narvik

I morgen åpner den svenske varehuskjeden sitt nye varehus i Narvik, nærmere bestemt i Malmporten Handelspark. Både norgessjefen og den lokale varehussjefen forventer flere hundre i kø når snoren klippes onsdag morgen.

Rusta entré, OTI-sentret Orkanger

Rusta feirer åpning av varehus nr. 25 i Orkanger

​Onsdag 5. september åpner den svenske lavpriskjeden Rusta sitt nye varehus på Orkanger. Varehuset blir det 25. i Norge, og etableringen i Norge har gått over all forventning. Det nye varehuset – som strekker seg over 2100 kvadratmeter og ligger i det populære OTI-sentret – blir arbeidsplass for ca. 15 orkdalinger.

Göran Westerberg, adm. dir. i Rusta

Rusta ekspanderer til Finland – kjøper finsk lavpriskjempe

Rusta har i dag gjennomført et oppkjøp av den finske lavprisgruppen Hong Kong. Gjennom oppkjøpet befester Rusta sin posisjon som den ledende lavprisaktøren i Norden. Med oppkjøpet har Rusta nå 140 varehus på det svenske, finske, norske og tyske markedet.

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.