Gå videre til innhold
Høstens interiørnyheter fra Rusta: naturmaterialer og luksuriøs hotellfølelse

Pressemelding -

Høstens interiørnyheter fra Rusta: naturmaterialer og luksuriøs hotellfølelse

Sensommer er synonymt med masse fine interiørnyheter hos Rusta. I august starter utrullingen av høstens nyheter i to flotte kolleksjoner – Nordic Nature og Romantic Deco. Utvalget av rimelige interiørdetaljer til hjemmet blir større enn noen gang før.

Naturen og dens farger og materialer fortsetter å dominere på interiørfronten, og Rusta lar fjorårets stil Nordic Nature leve videre med en mengde nyheter for stuen, baderommet og til borddekkingen.

ꟷ Hjemmet vårt skal være et sted hvor det er lett å finne roen og lade batteriene i stressende tider. Der vil vi omgi oss med lune jordtoner og varme materialer som ull, saueskinn og tre, som skaper en følelse av harmoni i hjemmet, forteller Kristina Englesson, leder for interiørdesign i Rusta.

I kolleksjonen finner du flere ulltepper i grått og beige, som nå også kommer i større modeller. Nytt for Nordic Nature-kolleksjonen er det botaniske mønsteret Lola som blir å se på gardiner, puter og i andre interiørdetaljer. I tillegg finner du en skikkelig ’conversation piece’ i sortimentet i form av en stor lampeskjerm i sjøgress, som er en av høstens mest iøynefallende produkter fra Rusta.

I Nordic Nature-kolleksjonen gjør også varemerket ELSAFORM comeback, som siden lanseringen i fjor har rukket å bli førstevalget blant kundene som verdsetter det enkle, tidløse og holdbare. Her vil du blant annet finne et nytt steingodsservise i grått og midnattsblått, samt ovnsformer i svart steingods og rengjøringsprodukter i naturmaterialer.

I stilen Romantic Deco står 1920-tallets art déco med geometriske mønstre, dype juvelfarger og metaller for inspirasjonen. Kolleksjonen fokuserer på stuen med alt fra gardiner, sittepuffer og flyttbare småmøbler, som en ny drikkevogn, stilig fotokunst, rammer og speil.

ꟷ I høst vil vi gjenskape hotellfølelsen i hjemmene våre, og for den som liker å dekorere og fornye med små detaljer til en rimelig penge, har vi mange nyheter som kan skape litt hverdagsglamour, sier Kristina Englesson.

Når det kommer til materialvalg, er det fortsatt fløyel som dominerer, både på puter og gardiner. Kolleksjonen byr også på lampeføtter og glass i krystallimitasjon, og gulldetaljer på krukker, brett og speil. Sortimentet av naturtro grønne planter blir større, og med flere store varianter.

Selve kronen på verket i Romantic Deco-kolleksjonen er mønsteret Mary, med store roser og blomster på mørk bakgrunn, som blir å se på alt fra gardiner til sittepuffer og lampeskjermer.

Høstens kolleksjoner kan gjerne kombineres, og nyhetene blir å finne i varehus fra og med uke 31.


Produktbilder av høstens nyheter finner du her, og miljøbilder finner du her.

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta.com.

Kontakter

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77

Relatert innhold

Rusta lanserer nyheter fra eget suksessmerke

Rusta lanserer nyheter fra eget suksessmerke

Rustas eget varemerke ELSAFORM ble en suksess etter lanseringen i fjor. I august utvides sortimentet med flere interiørnyheter hvor det enkle og naturlige er i fokus.

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.