Gå videre til innhold
Tidenes beste Rusta-åpning

Pressemelding -

Tidenes beste Rusta-åpning

På onsdag åpnet Rusta nytt varehus på CC Drammen. Nå kan den svenske varehuskjeden melde at åpningen ble den beste så langt med både ny omsetnings- og besøksrekord.

Allerede 20.00 tirsdag kveld var førstemann på plass utenfor det nye varehuset på CC Drammen. Da båndet ble klippet klokken 09.00 hadde omlag 700 mennesker funnet veien til Rusta for å sikre seg de gode åpningstilbudene. Så mange mennesker til åpning har Rusta aldri opplevd i Norge før. Langt over forventing, sier varehussjefen selv.

– Vi visste at det var stor interesse for lavpriskategorien i Drammen, men at den var så stor var det ingen som forventet. Senteret var fylt med handleglade kunder da vi klippet båndet onsdag morgen, forteller en godt fornøyd varehussjef, Morten Fjeld.

Over 3300 kunder

Det var ikke bare på morgentimene at kundene strømmet inn til det nye varehuset. Gjennom hele dagen var det en jevn strøm med kunder. Køen som startet 20.00 kvelden før varte helt til stengetid klokken åtte onsdag kveld.

– 24-timers sammenhengende kø er en bekreftelse på at vi har truffet riktig med lokasjon og tilbud av hjem- og fritidsprodukter. Totalt hadde vi 3319 kunder innom varehuset på åpningsdagen, sier Fjeld.

Med sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon kan varehuskjeden holde prisene nede uten at det går på bekostning av kvalitet. Rusta har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye og fylle opp innendørs og utendørs.

Ny omsetningsrekord

Med så mange kunder innom den første dagen slo det nye varehuset i Drammen også omsetningsrekorden i Rusta Norge på en åpningsdag.

– Det var knyttet stor spenning til lanseringen av Rusta på CC Drammen. Åpningsdagen har gått over alle forventninger. Det er utrolig gøy at det nå viser seg å være den beste åpningen her til lands med ny omsetnings- og kø-rekord. Vi er klare for å jobbe minst like hardt for å fortsette suksessen, forteller varehussjefen.

Ser lyst på fremtiden

Norgessjefen er også storfornøyd med åpningen av Rusta på CC Drammen og ser frem til å ta med seg suksessen videre inn mot nye varehusåpninger i 2018.

─ Så langt har norgeslanseringen vært en braksuksess. Etterspørselen etter produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet ser ut til å ha vært enda større enn forventet. Åpningen på CC Drammen ble den beste her til lands. Drammenserne har strømmet til varehuset. Vi har dessuten sett en flott vekst i varehuset vårt i Krokstadelva denne uken, noe som bekrefter potensialet vårt i området.Nå ser vi frem mot 2018 hvor vi skal åpne enda flere varehus, sier Norgessjefen, Erlend Kramer.

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Rusta innehar et bredt spekter av produkter innen en rekke ulike kategorier, inkludert skjønnhet, helse, rengjøring, hjemmeinnredning og -tekstiler, tepper, maling, og tapet, samt oppbevarings- og baderomsartikler. Selskapet har ca. 1600 ansatte. For mer informasjon, sewww.rusta.no

Kontakter

Lena Nygård

Lena Nygård

Pressekontakt Markedsansvarlig Sortimentshenvendelser, prisforespørsel og vareprøver +47 408 954 40

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77
Therese Skalman

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR +46 (0)72 601 75 10

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.