Gå videre til innhold
Rusta på god vei mot målet om 50 varehus i Norge

Pressemelding -

Rusta på god vei mot målet om 50 varehus i Norge

I dag har Rusta 35 varehus i Norge, fra Lyngdal i sør til Tromsø i nord, og i 2019 har de åpnet 7 varehus. I 2020 er planen å åpne ytterligere 8. Denne julen introduserer de også sin første pop-up-butikk plassert på Oslo Sentralstasjon.

Til tross for tendensen med butikkdød og satsning på netthandel, har Rusta opplevd en stor suksess med sine fysiske butikker. Rusta har hatt en enorm vekst og satser stort på det norske markedet. Norgessjefen i Rusta, Erlend Kramer, ser lyst på neste år.

– Til neste år skal vi fortsette ekspansjonstakten, med hovedfokus på flere varehus i de store byene samt etablering på større steder hvor vi ikke har et Rustavarehus fra før.

En forutsetning for å kunne utvide virksomheten er å finne lokaler som dekker deres behov.

– Vår største begrensning for ekspansjon er mangel på lokaler som passer våre krav; 2200m2 med godt naboskap og gode parkeringsmuligheter. Det langsiktige målet er fortsatt minimum 50 Rustavarehus i Norge, forteller Kramer.

Åpnet sin første jule pop-up-butikk

I november har Rusta flyttet inn på Oslo Sentralstasjon med et utvalg av deres julekolleksjon. Her kan besøkende handle varer, vinne gavekort eller bli inspirert til julesesongen. Helle Holtan som bor i Oslo er en av de besøkende som tok turen innom.

– Jeg synes Rusta har fine produkter, og det er flott å se dem her i sentrum. Rusta sine butikker ligger litt utenfor byen, og jeg har ikke bil. Pop-upen kunne gjerne vært enda litt større, forteller Holtan.

Pop-up-butikken holder åpent fra torsdag 21.november til lørdag 23. november. Åpningstidene er kl.07.00-21.00 torsdag-fredag, og kl.09.00-21.00 på lørdag.

Nesten alt til hjemmet for hele Norge

Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Med sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon kan varehuskjeden holde prisene nede uten at det går på bekostning av kvalitet. Rusta har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye og fylle opp hjemmet både innendørs og utendørs.

– Vårt konsept med produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet har tatt Norge med storm. Jeg håper at med pop-up-butikken på Oslo S, at enda flere blir kjent med konseptet vårt, avslutter Kramer.

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 3000 ansatte, 93 varehus i Sverige, 30 i Norge, 2 i Tyskland, 24 i Finland samt 4 innkjøpskontorer i Asia.

Kontakter

Lena Nygård

Lena Nygård

Pressekontakt Markedsansvarlig Sortimentshenvendelser, prisforespørsel og vareprøver +47 408 954 40

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77
Therese Skalman

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR +46 (0)72 601 75 10

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.