Gå videre til innhold
Rusta kommer til Haugesund

Pressemelding -

Rusta kommer til Haugesund

Etter en svært god lansering i Norge med lange køer på alle åpninger og den ene besøksrekorden etter den andre, har Rusta bestemt seg for å utvide. Haugesund er neste destinasjon for den svenske varehuskjeden som i dag teller 18 varehus i Norge.

Rusta satser for fullt på det norske markedet. Nå har den svenske varehuskjeden skrevet kontrakt med Berg Eiendom Haugaland AS om etablering av et nytt varehus i Haugesund. Nærmere bestemt i Raglamyrvegen 5. Planen er å åpne våren 2018.

– Vi gleder oss til å ønske velkommen til det nye varehuset i Haugesund. Vi ser svært positivt på etableringen, og føler oss trygge på at Rusta vil gi et løft til det allerede etablerte handelstilbudet i regionen, sier Erlend Kramer, som er daglig leder for Rusta i Norge.

Den svenske varehuskjeden har bygget opp en sterk norsk organisasjon, men vil trenge flere dyktige medarbeidere fra Haugesund og omegn. Norgessjefen kan fortelle at rekrutteringsarbeidet begynner snart, og at varehuset på ca. 2200 kvm vil trenge mellom 15 og 20 ansatte i ulike stillingsstørrelser.

– Vi kommer til å gå ut med utlysning etter våre nye medarbeidere fortløpende, sier Kramer.

Nesten alt til hjemmet

Konseptet til Rusta går ut på å tilby kundene nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter i Sverige, Tyskland og Norge. Varehuskjeden har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye og fylle på innendørs og utendørs. Norge, og spesielt Vestlandet, har så langt tatt imot konseptet med åpne armer, og Rusta ser lyst på fremtiden.

– Dette blir det fjerde varehuset for oss på Vestlandet og det andre i Rogaland, så dette er virkelig et marked som har tatt oss imot med åpne armer. Vi gleder oss stort til åpningsfest i Haugesund til våren, forteller Kramer.

Utvider i Norge

Beliggenhet og egnede lokaler er svært viktig for Rusta. De hittil 18 varehusene i Norge ligger alle i lyse lokaler på rundt 2 000 kvm med stor takhøyde. Dette har også vært blant kriteriene for det nye varehuset.

– Viljen til å utvide er så absolutt tilstede, vi har nå funnet flotte lokaler med bra naboskap og gode parkeringsmuligheter som oppfyller våre kriterier. At flaten er stor nok til å romme hele sortimentet er selvfølgelig et must. Vi har store planer om å fortsette utviklingen også utover den planlagte ekspansjonen, og følger hele tiden med på nye lokaler som kan passe våre krav, avslutter Erlend Kramer.

Senere i år åpner Rusta nytt varehus i Drammen. Og i første halvår av 2018 blir Rusta å finne i Hamar, Lyngdal, Stord og Arendal, i tillegg til Haugesund. Til sammen vil Rusta telle 24 varehus i Norge innen sommeren 2018.

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Rusta innehar et bredt spekter av produkter innen en rekke ulike kategorier, inkludert skjønnhet, helse, rengjøring, hjemmeinnredning og -tekstiler, tepper, maling, og tapet, samt oppbevarings- og baderomsartikler. Selskapet har ca. 1600 ansatte. For mer informasjon, sewww.rusta.no

Kontakter

Lena Nygård

Lena Nygård

Pressekontakt Markedsansvarlig Sortimentshenvendelser, prisforespørsel og vareprøver +47 408 954 40

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77
Therese Skalman

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR +46 (0)72 601 75 10

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.