Gå videre til innhold
Rusta byr på flere interiørnyheter enn noensinne

Pressemelding -

Rusta byr på flere interiørnyheter enn noensinne

Når sensommeren gjør sitt inntog, utvider Rusta sitt interiørsortiment med to nye kolleksjoner. Nordic Nature er som navnet antyder en kolleksjon der den rene, nordiske stilen står i fokus og materialvalgene er inspirert av naturen i form av tre, munnblåst glass og saueskinn. Vintage glamour byr derimot på en blanding av gammelt og nytt i en moderne og romantisk kolleksjon med materialer som fløyel, metall og glass. Kolleksjonene lander i varehusene fra og med uke 31.

─ Vi ser hvordan naturen fortsetter å inspirere materialmessig i form av ull, saueskinn og tre, men også på mønsterfronten. Samtidig er det svært populært å blande gammelt og nytt med materialkombinasjoner som krystaller, metall, glass og fløyel, sammen med sterke farger og mønstre, sier Kristina Englesson, leder for interiørdesign i Rusta.

Den naturnære looken kan oppnås ved å bruke varme materialer som ull, saueskinn og sengesett i washed cotton, en base i jordnære farger, sammen med tekstiler i naturfarger eller med mønster inspirert av planteriket.
Den romantiske stilen skapes enkelt gjennom å mikse og matche gammelt og nytt, gjerne med tunge fløyelsgardiner og puter i sterke rosa- og lillatoner, marmorbord og innslag av metall, glass eller krystall.

I år er Rustas nyheter på interiørfronten flere enn noensinne og består blant annet av håndlagde ulltepper, jutetepper, fløyelsgardiner, marmorbord, sittepuffer i fløyel, munnblåst glass, og tekstiler i washed cotton.
– Det som er ekstra gøy med disse to kolleksjonene, er at vi kan tilby våre kunder et enda bredere utvalg. Det gjelder både om man foretrekker den rene, nordiske stilen med naturlige og holdbare materialvalg, eller en luksuriøs, romantisk stil med masse hverdagsglamour. Man trenger heller ikke å være bekymret for å mikse de ulike stilene, det viktigste er at man selv er fornøyd med sluttresultatet, avslutter Englesson.


Det skal være enkelt å fornye hjemmet hos Rusta. Etter sommeren fylles varehusene med mengder av interiørnyheter til overraskende lave priser. Alt for at du skal kunne skape et hjem som føles kult, spennende og nytt!

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 89 varehus i Sverige, over 20 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. I 2017 omsatte Rusta for 4,5 milliarder svenske kroner og hvert år besøker mer enn 20 millioner kunder varehusene. Rusta.com.

Kontakter

Lena Nygård

Lena Nygård

Pressekontakt Markedsansvarlig Sortimentshenvendelser, prisforespørsel og vareprøver +47 408 954 40

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77
Therese Skalman

Therese Skalman

Pressekontakt Market PR Coordinator Market PR +46 (0)72 601 75 10

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Rusta har i dag over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.