Pressemelding -
Digital Communication Awards: Rusta med finaleplass i europeisk kommunikasjonskonkurranse
Finalistene i årets Digital Communication Awards er sluppet, og Rusta har finaleplass i kategorien Brand Campaign med «Julen ringes inn med Rusta» i det som er kjent som europamesterskap i digital kommunikasjon.
– Det at vår kommunikasjon hevder seg internasjonalt er vi veldig stolte over. Jeg vil takke alle de flinke og dedikerte medarbeiderne vi har på markedsføring og kommunikasjon i Rusta, samt vår partner i Norge, PR-operatørene, som har vært med oss siden vi åpnet det første varehuset i Norge i 2014, sier Erlend Kramer, landssjef for Rusta i Norge.
Digital Communication Awards er en årlig, prestisjefylt prisutdeling der de beste casene innen digital markedsføring i Europa hedres og premieres. Årets vinnere blir annonsert 29. september.
Julen er viktig for Rusta
Julekolleksjonen er en av Rustas største fokusområder. Hvert år gjøres en tredjedel av varehusene om til en juleavdeling med ulike dekorasjoner, belysninger og juletrær. På arrangementet «Julen ringens inn med Rusta» ønsket de å vise frem juleproduktene på en inspirerende måte til både journalister, frilansere og influensere for å ytterligere styrke merkevarens posisjon i Norge.
– I år er det tredje året på rad vi skaper julestemning i september og vi ser at dette har en positiv effekt for relasjonsbygging for Rusta med viktige opinionsledere, samt bidrar til å inspirere kundene våre i førjulstiden, sier Kramer.
Eventyrlig vekst og ekspansjon
Rusta har til sammen åpnet 202 varehus i Norge, Sverige, Finland og Tyskland siden oppstarten i Sverige i 1986. Etter den første etableringen i Norge i 2014 er Rusta til stede over hele landet med 44 varehus – fra Lyngdal i sør til Alta i nord. Rusta sitt videre mål er fortsatt vekst i Norge og de er stadig på utkikk etter nye steder å etablere seg. Det er også planer for ytterligere ekspansjon i Sverige, Finland og Tyskland fremover.
– Lanseringen av Rusta har blitt tatt utrolig godt imot av kundene våre siden første varehuset åpnet i Norge og det har vært en eventyrlig reise. Det at vårt julearrangement er blitt så populært at vi har venteliste, har bidratt til at vi får økt oppmerksomhet rundt vår merkevare og får vist frem bredden av vårt sortiment, sier Kramer.
Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder i Sverige, Finland, Tyskland og Norge nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Varehuskjeden har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye innendørs og utendørs.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
mobil: +47 472 62 698, e-post: erlend.kramer@rusta.com
Petter Thorendahl, Byråleder og partner i PR-operatørene.
Mobil: +47 922 20 977, e-post: pt@pr-o.no
Emner
Kategorier
Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser.
Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 4000 ansatte, 108 varehus i Sverige, 41 i Norge, 35 i Finland og 6 i Tyskland, samt flere innkjøpskontorer i Asia.